Bijna twee jaar nadat ze voor het eerst werden geïntroduceerd, zullen de laatste overgebleven corona beperkingen nu ten einde komen. Winkels en andere niet-essentiële zaken behoorden al tot alle bedrijven die nu weer volop hun deuren mogen openen. De winkels en bedrijven moeten natuurlijk nog wel maatregelen nemen om de verspreiding van Covid te beperken. Dit is iets wat zeer belangrijk is, want ondanks de e-commerce ‘boom’ tijdens lockdowns, blijft het fysieke winkelen belangrijk voor veel mensen. Maar dat is enkel wanneer de consumenten zich veilig voelen om naar deze fysieke winkels terug te keren.
Hoe concurreer je met internetwinkels
Eén van de moeilijkste taken voor fysieke winkels, na de uitbraak van de epidemie, is te bepalen hoe met internetwinkels te concurreren. Om de vruchten van een fysieke aanwezigheid te plukken is het vooral belangrijk om te stellen dat online aankopen veelal enkel een transactie zijn. Dit terwijl het winkelen in een heuse winkel een onvergetelijke ervaring biedt. En juist dit is iets waar de retailers zeker van moeten profiteren. Er is niet een betere tijd te bedenken dan dit nu te doen. Want het zou een genot moeten zijn om jouw klanten met open armen in het nieuwe lenteseizoen van 2022 te verwelkomen.
Een flinke drang en een groot verlangen
Veel shoppers zullen in de lente namelijk een flinke drang en een groot verlangen voelen om wat nieuwe items aan hun garderobe toe te voegen. De lente is volgens veel deskundigen het ultieme winkel seizoen en er is hier schijnbaar ook heel moeilijk weerstand aan te bieden. Volgens een Brits onderzoek is het weer (na de economie) de grootste beïnvloeder van het consumentengedrag! Het weer heeft immers niet alleen invloed op de emotionele toestand van de consument, maar bepaalt ook hun aankoopbeslissingen en bepaalt zelfs hoeveel ze bereid zijn uit te geven.
De lente is een nieuw begin
Als de lente aanbreekt, dan voelt dit als een nieuw begin. Net zoals de bloemen zich beginnen te ontpoppen, doen wij hetzelfde. We willen dan weer graag uit onze huizen komen en we willen de wereld en onszelf dan heel graag met een nieuw, fris perspectief zien. De allerbeste manier om dit te doen is voor een nieuwe garderobe te gaan. De lente is hierdoor de tijd dat men graag weer naar jouw shop komt. Het is juist nu van top belang dat jij de perfecte entreemat van de winkel uitrolt als een rode loper. Een schone winkel zorgt altijd voor een prettige winkelervaring en zorgt er ook voor dat de klant graag weer terugkomt.
Onthalen in een heerlijk lentegevoel
Binnen in de winkel zou de shopper in een heerlijk lentegevoel onthaald moeten worden. Zorg er daarom voor dat alles aangenaam verlicht is. Want wij mensen zijn geprogrammeerd om te rusten als het donker is en actief te zijn als de zon schijnt. Dus zorg ook voor meer zonneschijn in je shop om zo een actiever shopping gevoel te promoten. En laat de consument zich in jouw winkel volop op hun gemak voelen. Want als jij je afvraagt waarom ook jij je meer ontspannen in de lente voelt, probeer dan eens naar de vogels buiten te luisteren. Vooral in het voorjaar zingen de vogels bijna als gekken en als deze vogels zingen is dat een aangenaam teken van rust. Hét seizoen om heerlijk fysiek te winkelen
Kortom
De lente is niet alleen hét seizoen om heerlijk fysiek te winkelen, maar het is ook het seizoen voor een nieuw begin, een beter humeur en een meer ontspannen gemoedstoestand. Zorg er als winkelier voor dat jij jouw klanten met al deze lentekriebels juist nu heel behaaglijk en warm ontvangt.
Comments are closed.